7 tipov pre začínajúcich bežcov

Prečítajte si naše tipy pre začínajúcich bežcov a dostaňte sa do formy!

Aj vás lákajú prvé slnečné lúče von? Máme pre vás zopár bežeckých tipov, aby ste sa opäť dostali do formy. Beh na čerstvom vzduchu je neporovnateľný k tréningu na bežiacom páse v preplnenom fitness centre.

1. Zahrejte svaly

V prvých minútach sa naše svaly ešte len zahrievajú. Preto sa odporúča bežať prvých 5 až 10 minút pomalšie alebo rezko kráčať. Ak sa rozbehnete ihneď rýchlym tempom je riziko úrazu vyššie.

2. Zmena tempa

Variáciou svojho bežeckého tempa nielen zlepšujete tréningový efekt, ale zároveň budete mať pri behu viac zábavy. Náš tip: začnite bežať pomaly, v polovici trasy zvoľte rýchlejšie tempo a poslednú tretinu behu opäť zvoľnite.

3. Počúvajte svoje telo

Prístroje na meranie tepovej frekvencie sú síce dobrou pomôckou pri behu, skúste však raz bežať bez nich. Počúvajte svoje telo a nájdete ideálne tempo behu, pri ktorom sa budete cítiť dobre.

4. Hudba vás naštartuje

Mnoho štúdií preukázalo, aký vplyv má hudba na výkon športovca. Jednoznačný výsledok: hudba pôsobí motivujúco a posúva naše hranice ďalej – zabehneme väčšiu vzdialenosť prípadne zrýchľujeme tempo. Takže, slúchadlá do uší a môžete sa rozbehnúť.

5. Správna obuv

Nepotrebujete špičkové bežecké vybavenie, aby ste sa dostali do formy. Ale dbajte na vhodnú obuv: doprajte vašim nohám kvalitné bežecké tenisky. V športových obchodoch sa obráťte na odborníkov, ktorí vám s výberom vhodnej obuvi poradia - vaše nohy sa vám odvďačia skvelým výkonom.

6. Pestrosť

Kombinujte tréning s inými druhmi športu, iba tak sa bude váš bežecký výkon stupňovať. Vaše telo zmenu privíta a svaly dostanú zabrať. Navyše: pestrý tréning je výbornou motiváciou! Bicyklovanie a plávanie sú vhodnými športami pre výdrž, loptové hry zase pre rýchlosť a silovým tréningom môžete zacieliť na vybrané svalové skupiny.  

7. Bez výhovoriek

Vďaka modernému funkčnému oblečeniu nie je ani nepriaznivé počasie výhovorkou pre vynechanie tréningu. Aby ste sa zbavili vašej lenivosti, je dobré športovať s priateľmi. Okrem toho je to zábavnejšie a motivujúce.

Dôležité je behať pravidelne – aspoň raz za týždeň. S našimi tipmi je každý začiatočník dobre pripravený na svoj prvý tréning. Želáme vám veľa zábavy a odbehnutých kilometrov! 

Zavolajte mi

Kontaktná linka

0850 777 777

kontaktný formulár

Pošlite nám email na adresu: info@ergo.sk

ERGO Poisťovňa, a.s.
Apollo Business Center II, Blok D
Prievozská 4C
821 08 Bratislava
Slovenská republika

Poistiť znamená porozumieť

Cítite, že sa s vami zaobchádza nespravodlivo v rámci rozhodnutí alebo servisu?

Zistite viac o našej novej iniciatíve

ERGO ombudsman

Hodnoty jednotiek

Pozrite si prehľad vývoja hodnôt podielových jednotiek pre jednotlivé produkty.

Prehľad hodnôt